Direct door naar content
Para-atlete te zien in campagne Victoria Secret  afbeelding nieuwsbericht

Para-atlete te zien in campagne Victoria Secret

21 oktober 2022

Veel modemerken laten tegenwoordig met hun modellen een bepaalde diversiteit zien. Met het schoonheidsbeeld van lange slanke vrouwen kun je tegenwoordig ook niet meer aankomen. In grote campagnes zie je daarom steeds vaker vrouwen die wat meer ‘curvy’ zijn of een zichtbare of onzichtbare beperking hebben. Dat is goed nieuws, want zo laten ze zien dat schoonheid niet door iemand anders dan jijzelf valt te bepalen. Dat is ook precies wat het lingeriemerk Victoria Secret wil uitdragen met een campagne waarbij para-atlete Femita Ayanbeku op de billboards prijkt.

Victoria Secret wil zich met de campagne ‘Undefinable’ duidelijk maken dat iedere vrouw uniek is. Ze zijn daarbij op zoek gegaan naar authentieke verhalen van vrouwen om hun boodschap over te brengen: schoonheid kan en mag niet gedefinieerd worden. Het merk neemt daarmee duidelijk afstand van haar verleden, waarin zij juist met hun hun ‘angels’ een bepaald schoonheidsideaal wilde uitdragen.

Schoonheid maak je zelf

Op de nieuwe posters van het lingeriemerk is de Amerikaanse para-atlete Femita Ayanbeku één van de opvallendste modellen. Deze blade-sprintster deed mee aan twee Paralympische Spelen en behaalde bij het WK atletiek in 2019 nog een bronzen medaille. En nu is zij met haar blade als rolmodel te zien in de campagne van Victoria Secret. Op Instagram laat ze naast een foto van haar eigen billboard op straat weten dat ze eigenlijk niks heeft toe te voegen aan het sterke beeld. “Maar ik wil zeggen tegen iedereen die zich niet mooi voelt: JIJ BENT MOOI! Ik wil de wereld laten zien dat schoonheid is wat jij er zelf van maakt!”

 

 

Vind jouw sport

Van atletiek tot zwemmen: met onze Sportzoeker vind je gemakkelijk jouw favoriete sport of activiteit. Met meer dan 4250 sportclubs is er altijd een sport die bij je past.

Sport zoeken

Terug naar nieuwsoverzicht Aanbevolen berichten

Programma van:

Partners: